Wysłany: Pon Cze 26, 2006 11:02 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Zaax napisał:
Ale przynajmniej możemy pochwalić się jedynym trójpoziomowym skrzyżowaniem kolizyjnym na świecie
I tak jest mniej kolizyjne od dwupoziomowego na Zaspie: tego pod Kładką JPII - to jest prawdziwy majstersztyk!
Cytat:
planowana jest tzw. mała obwodnica południowa mająca biegnąć równolegle do Podwala i łącząca się z trasą WZ.
Jeśli piszesz o tej obwodnicy (planowanej i rozpoczętej przez Niemców jeszcze przed II Wojną Światową), na którą składałyby się m.in. Nowolipie i Łostowicka - to nie wierzę, że doczekam jej realizacji. Może poszerzą Łostowicką - i na tym koniec.
Wysłany: Wto Cze 27, 2006 15:07 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
annamaria napisał:
Jeśli piszesz o tej obwodnicy (planowanej i rozpoczętej przez Niemców jeszcze przed II Wojną Światową), na którą składałyby się m.in. Nowolipie i Łostowicka - to nie wierzę, że doczekam jej realizacji. Może poszerzą Łostowicką - i na tym koniec.
Łostowicka ma zostać poszerzona- i to właściwie ostatnie wąskie gardło w tym ciągu komunikacyjnym.Dzieki temu powstanie tzw. rama komunikacyjna, na którą ma składać się Słowackiego,Nowolipie, Rakoczego, Łostowicka, Armii Krajowej, Podwale Przedmiejskie i tzw. Nowa Wałowa.Ta ostatnia jest wpisana do planu na 2010 rok dopiero.
Jesli chodzi o "małą obwodnicę południową" to widziałem plany drogi bięgnącej równolegle do Podwala Przedmiejskiego wzdłuż dzisiejszych bastionów.Ma ona kończyć się właśnie na dzisiejszym węźle Leningradzkim.
Także więcej wiary Wyobraź sobie jak Twoje wnuki biorą Cię kiedyś na wycieczkę jakimś sportowym kabrio po świeżo ukończonych szerokich gdańskich ulicach.
Dołączył: Sob Lis 27, 2004 20:07 Posty: 969 Skąd: Gdańsk-Zakoniczyn
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 9:39 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Chris napisał:
chyba se jaja robisz ;P WZ bedzie przechodzic nad Kartuska estakada.
Na różnych, mało dokładnych planach, widziałem, że tam żadnej estakady nie będzie. Docelowo przy skrzyżowaniu z ul. Źródlaną Kartuska rozejdzie się na dwie ulice, które będą szły po obu stronach WZ. Połączone się one wiaduktem przy Auchan. Ów wiadukt był pokazywany w wizualizacji trasy (np. gdzieś na www.gdansk.pl).
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 9:56 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
bartosz b napisał:
annamaria napisał:
Jeśli piszesz o tej obwodnicy (planowanej i rozpoczętej przez Niemców jeszcze przed II Wojną Światową),
Przez Niemców? W którym miejscu? Chodzi Ci o niedoszły odcinek ul. Powstańców Warszawskich?
Plany niemieckie sprzed wojny (oprócz takich dowcipów jak przestawienie dworca PKP) zakładały m.in. obwodnicę wokół Starówki.
Później w okresie gierkowskim bazowano na tym na ile to było możliwe.
Zresztą trzeba przyznać jedno - gdyby nie rozmach planistów Gierka dziś miasto miałoby jeszcze większe problemy z rozbudową.
To oni doprowadzili do zarezerwowania szeregu terenów na użytkowaniu czasowym, dzięki czemu będzie możliwa w przyszłości realizacji choćby rozbudowy Hynka do kanału.
Najbardziej niewykorzystaną (moim zdaniem) rezerwą jest plan dodatkowego łącznika na południe.
Miał on zasadniczo zaczynać się od Pl. Komorowskiego (poszerzona droga do Grunwaldzkiej kosztem budynków po lewej stronie jadąc od Zaspy), następnie poszerzoną Do Studzienki (także lewa strona do wyburzenia - dlatego m.in. jest tam tyle obiektów czasowych zamiast porządnych budynków - ogranczone prawo użytkowania), dalej przez parking przy DS-ach pustym pasem do wiaduktu przy Carrefurze z odbiciem w lewo (Powstańców Warszawskich).
Potem dalej na południe aż do okolic Wiszących Ogrodów.
Jak by ta trasa usprawniła miasto chyba nie trzeba mówić.
Niestety wszystko wskazuje iż miast zrezygnowało z tej trasy.
Już sam fakt odstąpienia od warunku iż wjazdy do Carrefura mają być spod wiaduktu (ciekawe ile ta zmiana decyzji kosztowała C.) zniszczyło podwalinę do dyskusji o tej trasie.
Potem doszedł nowy budynek Sądu. _________________ Nieruchomości
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 10:21 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
bartosz b napisał:
Przez Niemców? W którym miejscu? Chodzi Ci o niedoszły odcinek ul. Powstańców Warszawskich?
No cóż, jako typowa baba swoją wiedzę czerpię głównie z wypytywania innych.
Kiedyś, podczas pobytu we wspomnianej "Mostobudowie" (gdzie na kierowniczych stanowiskach pracowali głównie inżynierowie w wieku przedemerytalnym) starałam się dociec, dlaczego Kartuska do skrzyżowania z Łostowicką jest taka "niewymiarowa" (czy ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, czy po jednym, ale szeeeroookim) i czemu skrzyżowanie z wyżej wspomnianą Łostowicką nie jest dwupoziomowe, chociaż warunki naturalne temu sprzyjają. Okazało się, że "warunki naturalne" wykopali Niemcy, planując m.in. z Nowolipia i Łostowickiej stworzyć małą obwodnicę (oczywiście z niekolizyjnym skrzyżowaniem z Kartuską). Ponoć cały "kanion" Kartuskiej jest dziełem rąk ludzkich.
Odnośnie szerokości Kartuskiej - powód wiadomy: podczas którejś jej powojennej modernizacji plany zakładały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Decydent po przeliczeniu kasy z planu wieloletniego przeliczył również nakłady na Kartuską i odpowiednio ją zwęził.
Dołączył: Sob Lis 27, 2004 20:07 Posty: 969 Skąd: Gdańsk-Zakoniczyn
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 13:01 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Mitoko napisał:
następnie poszerzoną Do Studzienki (także lewa strona do wyburzenia - dlatego m.in. jest tam tyle obiektów czasowych zamiast porządnych budynków - ogranczone prawo użytkowania), dalej przez parking przy DS-ach pustym pasem do wiaduktu przy Carrefurze z odbiciem w lewo (Powstańców Warszawskich).Potem dalej na południe aż do okolic Wiszących Ogrodów.
Na mapach z lat 70. odcinek tej trasy od Traugutta do Beethovena jest już gotowy. Właśnie jako ul. P. Warszawskich. Podobno miała tam iść linia tramwajowa. Rezerwa terenu pod nią jest doskonale widoczna z kładki dla pieszych na Suchaninie oraz przy Cmentarzu Francuskim. Ten brakujący odcinek Powstańców chyba kiedyś powstanie, natomiast ciekawe co z przedłużeniem do estakady Rakoczego. Nie bardzo natomiast widzę jak Niemcy widzieli dalszy przebieg tej trasy? Jakoś wzdłuż Piekarniczej i pod górkę, a potem wzdłuż linii kolejowej (przez tereny poligonu)? Za kościołem w Migowie, w okolicy ul. Myśliwskiej jest takie miejsce, które wygląda, że zosttało przygotowane pod drogę. Może ma to jakiś związek?
annamaria napisał:
czemu skrzyżowanie z wyżej wspomnianą Łostowicką nie jest dwupoziomowe, chociaż warunki naturalne temu sprzyjają. Okazało się, że "warunki naturalne" wykopali Niemcy, planując m.in. z Nowolipia i Łostowickiej stworzyć małą obwodnicę (oczywiście z niekolizyjnym skrzyżowaniem z Kartuską). Ponoć cały "kanion" Kartuskiej jest dziełem rąk ludzkich.
Ciekawią mnie "te warunki naturalne" przy skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską. Co tam takiego mogli Niemcy zrobić? Łostowicka opadała jakoś ostrzej lub po skosie?
Zajrzałem sobie jeszcze na stronę z planami zagospodarowania. Plan nr 2327 pokazuje skrzyżowanie w Migowie dwóch dwujezdniowych ulic: przedłużonej Bulońskiej i Nowej Politechnicznej (a więc tej "niemieckiej" ulicy od Powstańców przez Rakoczego). Bulońska ma iść aż do Trasy WZ. Czy to czasem wcześniej nie nazywano Nową Abrahama?
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 19:00 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Coś mi świtało, że Nowa Abrahama tylko we Wrzeszczu, to za mało. To, zdaje się, ma być najdłuższa ulica w Gdańsku? Zacznie się gdzieś w okolicach obwodnicy (znalazłam informację o wykupie gruntu przy ul. Jeziorowej) i przecinając całe miasto zakończy swój bieg w Oliwie przy Grunwaldzkiej (albo i dalej)? Oczywiście, nie ominie też Łostowic i to kilkaset metrów od mojego domu....
"UCHWAŁA NR LII/1581/2002
RADY MIASTA GDAŃSKA
z dnia 29 sierpnia 2002 roku
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Łostowice Zachód rejon ulicy Świętokrzyskiej w mieście Gdańsku.
Na podstawie art.26 w związku z art.7, art.8 ust.1-3, art.9-11, art.18 i art.28 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (j.t. Dz.U. z 1999r. Nr 15, poz.139, zm: z 1999r. Nr 41, poz. 412, Nr 111, poz.1279, z 2000r. Nr 12, poz.136, Nr 109, poz.1157, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 14, poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz.1229, Nr 154, poz. 1804 ), art.18 ust.2 pkt 5, art.40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591, zm: z 2002 r. Nr 23, poz. 220)
Rada Miasta Gdańska uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Łostowice Zachód rejon ulicy Świętokrzyskiej w mieście Gdańsku, obejmujący obszar ograniczony:
1) od północy i północnego-zachodu – ulicą Świętokrzyską,
2) od południa i południowego-zachodu – południową granicą rezerwy terenowej pod projektowaną ulicę tzw. „Nową Abrahama”,
3) od wschodu – działkami nr 34, 35, 36, 37, 38."
Zabij, uduś - nie bardzo wyobrażam sobie jej przebieg.
Dołączył: Sob Lis 27, 2004 20:07 Posty: 969 Skąd: Gdańsk-Zakoniczyn
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 20:15 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
annamaria napisał:
Zabij, uduś - nie bardzo wyobrażam sobie jej przebieg.
Coś się chyba jednak w tym nazewnictwie zmieniło i dawna Nowa Abrahama to miejscami Nowa Bulońska, Nowa jakaś tam (od Trasy WZ wzdłuż zachodniej granicy Zakoniczyna do Świętokrzyskiej) i Nowa Świętokrzyska. I o nią tu najwyraźniej chodzi.
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 12:34 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
bartosz b napisał:
Na mapach z lat 70. odcinek tej trasy od Traugutta do Beethovena jest już gotowy. Właśnie jako ul. P. Warszawskich. Podobno miała tam iść linia tramwajowa. Rezerwa terenu pod nią jest doskonale widoczna z kładki dla pieszych na Suchaninie oraz przy Cmentarzu Francuskim. Ten brakujący odcinek Powstańców chyba kiedyś powstanie, natomiast ciekawe co z przedłużeniem do estakady Rakoczego. Nie bardzo natomiast widzę jak Niemcy widzieli dalszy przebieg tej trasy? Jakoś wzdłuż Piekarniczej i pod górkę, a potem wzdłuż linii kolejowej (przez tereny poligonu)? Za kościołem w Migowie, w okolicy ul. Myśliwskiej jest takie miejsce, które wygląda, że zosttało przygotowane pod drogę. Może ma to jakiś związek?
Mieszkałem na Morenie ponad 20 lat.
Za wiaduktem droga miała iść wzdłuż zbocza (linia domków na zboczu) zresztą dlatego po obu stronach wiaduktu od strony Moreny jest miejsce na zjazdy.
Dalszego przebiegu ulicy wg. planów niemieckich nie pamiętam (była niegdyś świetna pozycja książkowa o niemieckich planach z końca lat '30-ych - ale miałem ją w ręku z 10 lat temu).
Natomiast układ terenu i rozwoju zabudowy wskazuje iż u zlotu Myśliwskiej(lewej - czyli idącej w dół koło Kościoła) miało być połączenie z Myśliwską i dalej w prawo w stronę poligonu.
To dlatego już w latach '80-ych wybudowano Bulońską do Migowa jako dwupasmówkę.
Dalej trasa miała iść (o ile pamiętam) Jasieńską.
Całość miała być podstawą pod jeden z 2 planowanych kierunków rozwoju osiedli (drugi kierunek to pasem wzgórz w stronę Pruszcza, gdzie zresztą planowano wyciągnąć do góry SKM-kę za Orunią (planowano jeszcze stację przy Zawiejskiej - dopiero niedawno wypadła z planów rezerwacja terenów pod nią).
Ogólnie mówiąc wg. planów gierkowskich w związku z m.in. planami autostrady B-B (Bałtyk - Bułgaria - obecnie A1) miały powstać 3 główne osie komunikacyjne na linii Płn-Płd:
- Armii Krajowej jako wlot obwodnicy w stronę prawego brzegu kanału (nie jest jasne jak planowano dalej to rozwiązać - ale pomysł obwodnicy na granicy Olszynki/Orunii też jest poniemiecki - więc chyba z niego skorzystano)
- Słowackiego-Hynka aż do Marynarki Polskiej jako tranzyt od lewego brzegu kanału
- Jasieńska-Myśliwska-"Nowa Sobieskiego"-Do Studzienki-Miszewskiego-Legionów-Chłopska - jako oś komunikacyjna między osiedlami.
W sumie tylko żałować iż te inwestycje nie powstały - miasto by miało zupełnie inny układ komunikacyjny _________________ Nieruchomości
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 23:20 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Mitoko napisał:
[
Za wiaduktem droga miała iść wzdłuż zbocza (linia domków na zboczu) zresztą dlatego po obu stronach wiaduktu od strony Moreny jest miejsce na zjazdy.
Natomiast układ terenu i rozwoju zabudowy wskazuje iż u zlotu Myśliwskiej(lewej - czyli idącej w dół koło Kościoła) miało być połączenie z Myśliwską i dalej w prawo w stronę poligonu.
To dlatego już w latach '80-ych wybudowano Bulońską do Migowa jako dwupasmówkę.
Dalej trasa miała iść (o ile pamiętam) Jasieńską.
Całość miała być podstawą pod jeden z 2 planowanych kierunków rozwoju osiedli (drugi kierunek to pasem wzgórz w stronę Pruszcza, gdzie zresztą planowano wyciągnąć do góry SKM-kę za Orunią (planowano jeszcze stację przy Zawiejskiej - dopiero niedawno wypadła z planów rezerwacja terenów pod nią).
W sumie tylko żałować iż te inwestycje nie powstały - miasto by miało zupełnie inny układ komunikacyjny
To znaczy, że miasto zarzuciło już te projekty i ta trasa w ogóle nie powstanie?
Wielka szkoda.
Wysłany: Sob Lip 01, 2006 7:28 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Za to od tygodnia powstaje dwujezdniowa estakada w ciągu trasy W-Z nad Jabłoniową, nad Źródlaną już powstały filary - tam tez pojdzie estakada. Na wysokości Leszczynowej WZ-ka pojdzie tunelem, co widać po obnizeniu terenu. W ogóle tempo prac na tej arterii jest bardzo dobre, postepy widać z dnia na dzień. Nalbardziej są one widoczne między Źródlana i Leszczynową, gdzie jest widoczna betonowa podbudowa jezdni.
Wysłany: Sob Lip 01, 2006 11:39 Temat postu: Re: inwestycje w gdansku
Norbert napisał:
Na wysokości Leszczynowej WZ-ka pojdzie tunelem, co widać po obnizeniu terenu.
A co z samą Leszczynową? Przecież powinni najpierw ją odwodnić i porządnie utwardzić (nie mówiąc o drugim pasie ruchu) - w końcu to jedyna droga dojazdowa do Osiedla Kryształowego. W środę w zeszłym tygodniu próbowaliśmy przejechać Leszczynową podczas ulewy - niewykonalne. To co się będzie działo w tunelu POD nią?
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.